Przejdź do głównej zawartości

Kolejne spojrzenie Młodzieży na OSMy - ŚWIADECTWA

 

Spojrzenia Młodzieży na OSMy

 

Od ponad dwóch lat uczestniczę w skupieniach młodzieży w Ożarowie Mazowieckim w trochę innej roli, niż większość. Jako przygotowujący się do bycia misjonarzem, mam okazję wspomagać Księży w prowadzeniu spotkań, w zadaniach mi wyznaczonych.

Każde spotkanie młodych w naszym domu jest inne. Mam doświadczenie stałych bywalców, jak i nowych uczestników, którzy zawsze są niespodzianką i zagadką, a okazują się być nieocenionym skarbem.

Ogromnie cieszy mnie fakt, iż mogę być świadkiem dojrzewania w wierze i życiu młodych osób, ich przeżywania spotkania z Bogiem, który nierzadko wyprowadza z krętych dróg ich życia. Służąc w czasie OSMów byłem świadkiem kilku spotkań nastolatków z Żywym Bogiem, co zaowocowało decyzjami o rzuceniu nałogów czy postanowieniu o dalszej walce o dobre, czyste, święte życie, co jeszcze niedawno wydawało się być bezsensownym.

W czasie tych spotkań doświadczyłem też, jak dorastająca młodzież może przeżywać zauroczenia sobą nawzajem a także jak kiełkują powołania do kapłaństwa i życia zakonnego.

Jestem przekonany, że spotkanie kilkudziesięciu młodych ludzi, starających się na co dzień żyć wiarą, wspomniane już rozwijające się relacje i powołania, a także przemiana młodych serc, co niejednokrotnie było zapewnione w świadectwach, są argumentami za tym, by dalej organizować takie spotkania i w nich angażować swoje serce, na większą chwałę Boga! Brat Jan 

 

Pod koniec sierpnia miałam możliwość brania udziału w rekolekcjach młodych w Ożarowie. Jak zawsze spotkanie z Panem Jezusem, Misjonarzami i Bratem/Siostrą we wspólnocie było dla mnie potężnym zastrzykiem energii duchowej. Jestem Bogu szczególnie wdzięczna za możliwość rozmów duchowych ze spowiednikiem, które rozświetliły moje ciemności wewnętrzne i teraz z nowym światłem mogę iść dalej w moją codzienność. Bardzo budujące dla mnie również były rozmowy z każdą osobą, którą w czasie rekolekcji poznałam. Młodzi ludzie opowiadali o swoich trudnościach, krzyżach i zaufaniu jakim obdarzają Boga i o ich wierze w moc modlitwy. Te rozmowy były dla mnie motywacją, aby jeszcze bardziej zaufać Jezusowi i jeszcze bardziej za nim podążać. Ola ze Swarzewa 

 

Nie jestem w stanie wskazać jednego konkretnego momentu, w którym Pan Bóg w jakiś sposób zadziałał we mnie, ale to co przejawiło mi się przez cały ten czas to świadomość tego, że Jezus chce mi towarzyszyć we wszystkim. Od samego początku doświadczyłem tego jak bardzo On troszczy się o takie proste i z pozoru nieważne rzeczy - choćby to że w ostatniej chwili załapałem się na pociąg, czy ogromna otwartość ludzi na rekolekcjach dzięki której mogłem być sobą. Ale również doświadczałem tego, że On towarzysząc mi chce przeze mnie działać w życiu innych. Bardzo mocno trafiła do mnie scenka przedstawiająca Jezusa zamkniętego w klatce ( https://www.youtube.com/watch?v=Y-EMp2BQ_00 ). To uświadomiło mi jak bardzo Bóg chce być obecny w moim życiu cały czas, wszędzie, by czynić je pełnym szczęścia. I właśnie z tą świadomością wyszedłem z tych rekolekcji. Świadomością, że Jezus chce mi towarzyszyć i to jest chyba najwspanialsza rzecz jaka mnie w życiu spotyka. Chwała Panu!  M. 

 

Od kilkunastu lat mam możliwość uczestniczyć w rekolekcjach, skupieniach, czy innych inicjatywach organizowanych przez Misjonarzy Krwi Chrystusa, każde bycie w Ożarowie jest wspaniałym doświadczeniem, ale te wakacje, te dwa miesiące zupełnie zmieniły moje patrzenie na świat. Czas OSMów to cudownie przeżyte 3 dni, w których wydarzyło się bardzo wiele, od zauroczenia, przez odwagę do rozmów, po zmianę patrzenia na świat i oddanie życia Jezusowi. Dla mnie osobiście szczególnym momentem było właśnie to oddanie swojego życia Jezusowi, wyznanie że to On jest moim Jedynym Panem i Zbawicielem; dużo też dały mi świadectwa oraz osobiste rozmowy z uczestnikami, jak i z Księdzem prowadzącym rekolekcje. Ten czas pokazał mi komu mogę najbardziej ufać, że największe zaufanie mogę mieć do Jezusa, bo to On jest moim Najlepszym Przyjacielem. Jeszcze jednym ważnym dla mnie momentem w te wakacje był 1 lipca, kiedy to wstąpiłam do Wspólnoty Krwi Chrystusa i stałam się jej członkiem i za to wszystko Chwała Panu! Marta 

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kontakt

Aby do nas napisać kliknij → tutaj Jeśli by komuś nie działał link to zapraszamy do kontaktu przez " Formularz kontaktowy " dostępny na stronie głównej, lub przez adres mailowy : cpps.ozarow.mlodziez@gmail.com

Dom Misyjny zaprasza...

  Film promocyjny:  Kliknij tutaj

19 - 21.11.21 - Skupienie Wspólnoty Krwi Chrystusa (WKC) i sympatyków w Domu Misyjnym w Ożarowie Mazowieckim.

   Przyszedł miesiąc listopad, a z nim także dni od 19 do 21, a więc czas na kolejne skupienie Wspólnoty Krwi Chrystusa (WKC) i sympatyków w Domu Misyjnym w Ożarowie Mazowieckim. Był to dla nas radosny i owocny czas, który otrzymaliśmy od Pana. Jestem przekonana, że każdy kto uczestniczył w tym skupieniu, wyjechał z niego mocniejszy duchowo, włączając w to także Moderatora Krajowego WKC, Prowincjała Zgromadzenia Misjonarzy Krwi Chrystusa Prowincji Polskiej – Ks. Daniela Mokwę oraz Animatorkę Krajową – Czesławę Nowak, którzy byli razem z nami.    Ks. Sebastian Pięta Moderator WKC Podregionu Ożarowskiego w czasie konferencji przedstawił oraz wytłumaczył nam kolejny temat z Zeszytu Formacyjnego: „Słowo Boże wzmacnia” .    Centralnym punktem każdego dnia była Eucharystia. Chrystus będąc na ziemi dokonywał wielu cudów, uzdrawiał, wskrzeszał, zamienił wodę w wino. Kiedy dał wszystko, z miłości do nas pozostał w prostym znaku chleba i wina, który na słowa kapłana podczas konsekracji staje si