Przejdź do głównej zawartości

Z NASZEJ PERSPEKTYWY #WAKACJE Z BOGIEM





     Każde niemal wakacje czy ferie szkolne to czas, kiedy w naszym domu nie może zabraknąć rekolekcji dla młodzieży. Kiedy okazało się, że jest to możliwe, także i w te wakacje zorganizowaliśmy takie dni bliższego spotkania z Bogiem i między sobą.

     Jak zawsze uczestnicy i ich liczba jest dla nas, Misjonarzy, zagadką i niespodzianką. Chciałoby się mieć więcej uczestników, ale już niejednokrotnie się przekonałem, że nieistotna jest ilość, bo to Pan Bóg chce, aby w tych rekolekcjach uczestniczyło akurat tylu młodych; było to też przynoszące owoc, o czym większość uczestników wspominała w końcowych świadectwach.

     Nowością dla mnie było prowadzenie zleconych mi po raz pierwszy konferencji. Z doświadczenia pracy z młodymi powstał temat, gdzie szukaliśmy swojej godności i wartości. Jestem przekonany, że za zrządzeniem Opatrzności Bożej, wielką pomocą w poszukiwaniu tych cennych wartości była postać Jonasza. Mogliśmy razem przyjrzeć się własnym, życiowym ucieczkom, swojemu powołaniu, które albo już realizujemy, bądź wciąż szukamy czy rozeznajemy. Uświadomiliśmy sobie chyba dwie najważniejsze (przynajmniej dla mnie) prawdy, że jestem kochany za darmo przez Jezusa, który nie oczekuje mnie idealnego, ale oddał życie, za mnie takiego, jakim jestem oraz tę prawdę, że nikt za mnie decyzji nie podejmie i nikt za mnie życia nie przeżyje.

     To nowe doświadczenie prowadzenia rekolekcji po raz kolejny utwierdziło mnie w tym, że jestem w dobrym miejscu i to właśnie jako Misjonarz Krwi Chrystusa mam realizować swoją drogę
do świętości.

Za wszystkie owoce tego czasu, CHWAŁA PANU!!!
br. Jan CPPS

 

     Czas wakacji, a więc czas różnych wyjazdów. Dla mnie czas wakacji to też czas rekolekcji,
czas pogłębiania mojej relacji z Bogiem, czas w którym jestem tylko ja i Jezus. 

     Tak też było i w tym roku, mimo trudności udało mi się najpierw pojechać na biwak - tzw. „Wakacje z Bogiem” do Kamienicy Królewskiej (na Kaszubach). To początek odkrywania siebie i swojej wartości z pomocą Księgi Jonasza. Następnie czas rekolekcji młodzieżowych w Ożarowie Maz. odkrył dalszą historię Jonasza w moim życiu, zaczęłam jeszcze bardziej odnajdywać siebie w Jonaszu (wspomnę, że temat i treści na biwaku oraz rekolekcjach były takie same, czyli o odszukiwaniu własnej wartości i tego jak widzi mnie Bóg). 

     Rekolekcje w moim życiu już przyniosły owoce, jedne już rosną, a inne dopiero wzrastają - dopiero je odkrywam. Ten czas był dla mnie szukaniem odpowiedzi na pytanie "Czego Bóg pragnie ode mnie?". Mam nadzieję że czas Kasperiańskich Dni Młodych też będzie czasem pięknym, to będą moje pierwsze KDMy, i mam nadzieję, że nie ostanie, i że ten czas wiele mi pokaże.

Za to wszystko co już się wydarzyło w tym czasie, CHWAŁA PANU!
Marta

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kontakt

Aby do nas napisać kliknij → tutaj Jeśli by komuś nie działał link to zapraszamy do kontaktu przez " Formularz kontaktowy " dostępny na stronie głównej, lub przez adres mailowy : cpps.ozarow.mlodziez@gmail.com

Dom Misyjny zaprasza...

  Film promocyjny:  Kliknij tutaj

Rekolekcje dla młodzieży ze św. Marią De Mattias 07-10.02.2022

Rekolekcje dla młodzieży ze św Marią De Mattias 7-10. 02. 2022 Ożarów Mazowiecki Świętymi bądźcie, na wzór św. Marii De Mattias Poniedziałek 07.02. 2022 16.00 – Zakwaterowanie po pokojach 17.00 – Zawiązanie wspólnoty, rekreacja, przedstawienie programu rekolekcyjnego, 17.30 – Msza Święta na rozpoczęcie rekolekcji 18.30 – Kolacja pomoc przy zmywaniu i nakrywaniu naczyń 20.00 – Konferencja wstępna „Jak przeżyć dobrze rekolekcje” Film lub wspólna rekreacja Wtorek 08.02.2022 7.30 – Pobudka 8.00 – Wprowadzenie w nowy dzień , modlitwa poranna ( Jutrznia z komentarzem ) 8.30 – Śniadanie, pomoc przy zmywaniu i nakrywaniu naczyń 10.00 – Temat: O Świętej Marii De Mattias ( s. Tatiana ASC ) Czas na osobistą refleksję może być jakiś list od św. Marii De Mattias do przeczytania 12.00 – Msza Święta ( Spotkanie ze swoim Panem i najlepszym Przyjacielem ) 13.00 – Obiad pomoc przy zmywaniu i nakrywaniu naczyń 14.30 – Wspólna rekreacja ( br Jan i Marta ) 15.00 – Koronka do Bożego Miłosierdzia w kaplicy 1